Урок
 

Усний твір-роздум на тему «Пісня – душа народу»

Мета: навчити шестикласників узагальнювати вивчений матеріал, виділяти в ньому основне, суттєве, будувати зв'язне висловлювання; розвивати зв'язне мовлення, творче мислення; виховувати повагу до пісенної скарбниці українського народу, почуття гордості за свій народ, його талановитих людей, зокрема й тих, хто створює і співає пісні.

Цілі уроку : учні знають : структуру творчої роботи, основні вимоги до твору – роздуму; учні уміють: створювати логічно послідовний зв'язний текст, викладати свої думки та почуття відповідно до запропонованого плану, підтверджувати їх цитатами.

Методи, прийоми і засоби реалізації : бесіда з учнями, слово вчителя, розповідь.

Обладнання: висловлювання про пісню, ілюстрації до пісень.

Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.

Українська пісня – це геніальна поетична біографія українського народу. Українська пісня – це бездоганна душа українського народу, це його слава.

О.Довженко

План уроку

І. Етап орієнтації .

Забезпечення емоційної готовності до уроку. («Побажай мені удачі», Сенкан «Пісня»).

ІІ. Етап цілевизначення .

Учні визначають особисті цілі діяльності на уроці.

ІІІ. Етап проектування.

Разом з учнями вчитель складає план наступної роботи.

ІУ. Етап організації виконання плану діяльності .

•  Вступне слово вчителя про пісні українського народу.

•  Бесіда з учнями про вид роботи.

•  Робота з епіграфом.

•  Складання орієнтовного плану твору-роздуму та добір лексичного матеріалу.

•  Складання твору-роздуму учнями.

•  Учнівські монологічні висловлювання.

У. Етап контрольно-оцінювальний. Рефлексія.

Домашня робота.

Обов'язкове завдання: прочитати твір М.Вороного «Євшан – зілля».

Індивідуальне завдання: підготувати з літературної енциклопедії

повідомлення про М.Вороного.

ХІД УРОКУ

 І. Етап орієнтації.

Забезпечення емоційної готовності до уроку. («Побажай мені удачі», Сенкан «Пісня»).

ІІ. Етап цілевизначення.

Учні визначають особисті цілі діяльності на уроці.

ІІІ. Етап проектування.

Разом з учнями вчитель складає план наступної роботи: протягом уроку учні складатимуть план твору-роздуму, будуватимуть монологічні висловлювання.

ІУ. Етап організації виконання плану діяльності.

•  Вступне слово вчителя .

Пісні українського народу – найкращі у світі. У них любов і туга, ніжність і сила, слава і печаль. Понесла Україна пісню в народ, і немає такої значної події, такого людського почуття, як «не озвалося в українській пісні чи ніжністю струни, чи рокотом грому.»

Чи є пісні душею народу упродовж існування нації? Яка їхня магічна сила?

•  Бесіда з учнями про вид роботи.

•  Які вам відомі типи мовлення?

•  Які стильові особливості твору-роздуму?

•  Яка структура твору-роздуму? (Теза, аргументи, докази).

•  Робота з епіграфом.

•  Виділіть опорні слова у наведених рядках.

•  Яка роль означень геніальна, поетична, бездонна?

•  Чи погоджуєтесь ви зі словами О.Довженка?

•  Складання орієнтовного плану твору-роздуму та добір лексичного матеріалу.

План

Лексичний матеріал

1. Усна словесна творчість – найважливіша і найбагатша частина культури українського народу.

2. Пісня – душа українського народу в її найрізноманітніших проявах:

а) гармонія з природою;

б) дух незнищенності;

в історичних піснях;

в) образність та ліризм української пісні.

 

 

Духовний набуток, національна своєрідність, вершини творчої діяльності, шедеври незрівняної краси, глибина мелодійного звучання.

Магічна сила слова, гармонія з природою, віра в існування надприродних сил, духовне єднання із Всесвітом, образне світосприйняття;

Боротьба за незалежність, мужні захисники, ідея національного самовизначення;

Багатство образів, чуттєвість, переживання, ніжність, картини дитинства, мамина пісня.

Цінний спадок, традиції, родовід, єднання.

Зразок усного твору - роздуму «Пісня - душа народу» (за книгою «Вивчення української літератури». Інтегровані уроки). (Видавництво «Ранок» 2006р.)

Український народ впродовж багатьох віків формував багату культуру, значною частиною якої є усна словесна творчість, пісенно-музичні скарби. Ці шедеври незрівнянної краси відображають національну своєрідність українського народу – поетичне світосприйняття. Через те українські пісні мають глибинне мелодійне звучання, влучне мелодійне звучання, влучне барвисте, образне слово. Людина має тісний зв'язок із природою. Вона вірила в існування божеств, від яких, на її думку, залежало життя і добробут. Це був час духовного єднання наших предків із Всесвітом. Щоб боги були до них прихильними, наші пращури вдавались до різних магічних обрядів, які супроводжувалися піснями, іграми, танцями. Так виникли обрядові пісні, в котрих відчувається поетична душа, образне світосприйняття, розуміння навколишнього світу та людини як частини цього світу.

Тяжкою була доля нашого народу, але українці ніколи не втрачали надію на краще, в грізні хвилини ставали на захист справедливості , правди, мужньо боролися незалежність , національне самовизначення. В історичних піснях прославляється патріотизм, героїзм, незнищенність нації, підтверджується безсмертя душі народу.

Але українська душа ще й чутлива, лірична, здатна виражати свої почуття через образи - символи. Згадаймо мамину колискову, і в нашій уяві з ' являються милі кожній людині картини: сірий котик, і Сон, який ходить коло Вікон, Дрімота, барвінок, м'ята…

У нашій сім'ї шанують українську пісню. Коли на родинне свято збирається вся сім ' я, усі співають. Пісня єднає нас, надає нам сили і впевненості, допомагає жити.

Українська пісня житиме у віках, бо душу народу знищити неможливо.

5. Складання твору – роздуму учнями. Обговорення в парах, обмін враженнями, висловлювання один одному зауважень і побажань.

6. Учнівські монологічні висловлювання.

У. Етап контрольно-оцінювальний. Рефлексія.

УІ. Домашнє завдання.

Обов ' язкове: прочитати твір М.Вороного «Євшан – зілля » .

Індивідуальне: підготувати з енциклопедії повідомлення про М.Вороного.



 

 


 

 

 



  про школу | історія школи | наші учні | наші випускники | наші вчителі | новини | фотогалерея | гостьова книга
про школу історія школи наші учні наші випускники наші вчителі новини школи фотогалерея виховна робота методична скарбниця      адміністративна робота оголошення веб-камера радіо відео тв головна сторінка карта сайту контактна інформація автор сайту друк сторінки тв відео радіо веб-камера оголошення інші ресурси головна сторінка карта сайту контактна інформація додаткова інформація друк сторінки про школу історія школи наші учні наші випускники наші вчителі новини школи фотогалерея привіти вчителям гостьова книга
 
 
Як ви відноситеся до запровадження зовнішнього незалежного оцінювання?










 
випадкове фото:


 
Используются технологии uCoz